Frissesség, lelki béke, Kevesebb Stressz

A Transzcendentális Meditáció egy könnyű, erőfeszítés-mentes technika, amely elvezet egy nagyon mély belső csend megtapasztalásához. A TM abban különbözik többi meditációs és relaxációs technikától, hogy nemcsak lecsendesíti az elmét, hanem képes túllépni, „transzcendálni” azt.

divider-meditalas-img

7 millió ember számára bevált
technika szerte a világon

Pozitív hatásait a világ 250 egyetemén és kutatóintézetében végzett 650 kutatás is igazolta.

Kedves Érdeklődő!

Te, aki talán már fáradt is vagy a sok kereséstől, a tanfolyamoktól és a módszerektől, amelyek beígérték neked az életed jobbítását. Aztán ideig-óráig működtek, végül elhagytad őket, mert nem adták azt, amit vártál tőlük…

Az Igazságot itt sem tudjuk átadni neked, mert azt neked magadnak kell megtalálnod.

De be tudunk mutatni egy módszert, amely mintegy 7 millió embernek bevált szerte a világon, és amelynek jótékony hatásait a világ 250 egyetemén és kutatóintézetében végzett 650 kutatás is igazolta.

Mi a TM?

A TM egy könnyű, erőfeszítés-mentes technika, amely elvezet egy nagyon mély belső csend megtapasztalásához. El tudod képzelni, hogy az örökké fecsegő, gondolkodó, válaszokat kereső elméd egyszer csak leáll, és sikerül mögé lépned, ebbe a mély, boldogsággal teli belső csendbe? Nos, a transzcendálás élménye pontosan ezt adja. És egyebek mellett éppen ebben különbözik a Transzcendentális Meditáció a többi meditációs és relaxációs technikától, hogy nemcsak lecsendesíti az elmét, hanem képes túllépni, „transzcendálni” azt. Hasonlóan ahhoz, ahogy a felhők fölött mindig süt a nap, a tudatunknak is van egy tartománya, amely mindig változatlan: ez a tiszta tudat boldogsága, amit a szanszkrit irodalom sat cit ananda-ként ír le. Ehhez ad kulcsot a TM.

Mit jelent az, hogy könnyű?

Számos mentális technika létezik, beleértve a koncentrációs és kontemplációs, test-és elmefigyeléssel működő technikákat. Ezek mind fejlesztik az elménk egy-egy aspektusát, ám ha próbáltad már, tudod, hogy nem egyszerű végezni őket. A TM-ben nem szükséges a figyelem és a koncentráció, mert ez a módszer az elme természetes működését veszi alapul, és ahhoz igazodik. Ha kísérleteztél már meditációval valaha, és azt szűrted le, hogy „ez nehéz, és nem nekem való”, akkor itt most meg fogsz lepődni. Ez a módszer mindenki számára elsajátítható, és biztos módszert ad ahhoz, hogy a felhők feletti napsütéshez bármikor eljuthassunk. Nem csak esetlegesen, a körülmények függvényében – hanem bármikor.

Mit ad ez számunkra?

Azon kívül, hogy egy nagyon mély pihentséget biztosít, amely frissességet és lendületet ad a teendőinkhez, számos jótékony hatása van az egészségünkre nézve, és közvetve az emberi kapcsolatainkra is. Hiszen ha mi jobban érezzük magunkat, akkor a kapcsolataink is harmonikusabbak lesznek, és a körülöttünk élőkre is több mosoly vetül.

Álljon itt csak néhány eredmény a legfontosabb tudományos kutatások közül:

  • Álmatlanság: A kanadai Alberta Egyetemen álmatlanságtól szenvedő pácienseket vizsgáltak 30 nappal azelőtt, hogy megtanultak meditálni, majd 30, 60 és 90 nappal utána. Az átlagos elalvási idő 75,6 percről 15 percre csökkent (p<.001). Ugyanakkor az eredmény stabil is maradt, 1 évvel a kísérlet után is 15 perc volt az átlagos elalvási idő.

  • Szív- és érrendszeri megbetegedések: Ezek vezető halálozási oknak számítanak hazánkban a statisztikák szerint. ATM gyakorlása mintegy 50%-kal csökkenti az érelmeszesedés kockázatát, valamint olyan mértékben csökkenti a magas a vérnyomást, mint egy közepes erejű gyógyszer, annak minden mellékhatása nélkül. Pozitív hatásait az Amerikai Szívgyógyászok Szövetsége is elismerte.

  • Általános egészség: Az amerikai betegbiztosítók által végzett felmérés szerint a TM-gyakorlók átlagosan 50%-kal kevesebbszer vesznek igénybe orvosi szolgáltatásokat. A kevesebb betegséggel nemcsak pénzt, hanem drága időt és energiát spórolunk meg nemcsak magunk, hanem a családunk számára is. Az 5 éves periódust felölelő vizsgálatban mintegy 600 000 amerikai vett részt.

  • Kevesebb stressz: Egy sokat idézett kutatás szerint a mély alvás során kb. 8%-kal csökken a szervezet oxigén felhasználása, míg a TM végzése során 16%-kal. Vagyis ilyenkor a szervezet gyakorlatilag kétszer olyan mély pihenéshez jut, mint a mély alvás során! Ez beindítja a test öngyógyító és regeneráló folyamatait, amely nem csak a napi közérzetünkre, hanem az egészségünkre is jelentős hatással bír.

  • Teljes agyi koherencia: Az EEG-vel végzett vizsgálat rávilágít, hogy a TM gyakorlása alatt az agyhullámok teljes koherenciába rendeződnek. A különböző agyi területek eltérő aktivitása összehangolódik, és beáll egy teljes, koherens rendbe a meditáció alatt. Ennek a tudomány számos előnyét látja a mindennapi életünkre nézve: megnövekedett kreativitás, jobb memória, könnyebb tanulás, nagyobb érzelmi stabilitás stb.

Valójában mi adja ezeket a pozitív hatásokat?

Ami a TM-et valóban megkülönbözteti más technikáktól, az a transzcendálás: az elme túllépésének képessége. Ez biztosítja azt a nagyon mély pihenést, amelyből a jótékony hatások is származnak. Először talán csak másodpercekre tapasztaljuk meg ezt az élményt, de már rögtön az első alkalmakkor. Nem szükséges hosszú gyakorlás hozzá. Azután a pihenés egyre mélyebben gyökerező stresszeket fog kioldani bennünk, és emiatt egyre hosszabb ideig leszünk képesek elmerülni a tiszta tudat állapotában. Ezek az idők pedig szépen lassan átformálják az életünket. Hiszen nem az a lényeges, hogy milyen nagyszerűen tudunk ülni a szobában becsukott szemmel egyedül, hanem az, amit ebből ki tudunk hozni a való életünkbe…

 A TM gyakorlása alatt az agyhullámok teljes koherenciába rendeződnek

Hogyan gyakoroljuk a TM-et?

A TM-et naponta kétszer 20 percig gyakoroljuk becsukott szemmel, egy számunkra kényelmes ülőhelyzetben. A reggeli gyakorlás elősegíti, hogy felfrissülten vágjunk neki a napnak, míg a délutáni gyakorlás biztosítja, hogy letegyük a nap közben felszedett stresszeket, és tiszta lappal induljunk neki a délután hátralévő részének. Elsőre talán soknak tűnhet az erre szánt idő, de ha teszünk egy próbát, és megtapasztaljuk az életünkre gyakorolt pozitív hatásait, rájövünk, hogy jóval többet nyerünk vele, mint amennyit veszítünk.

divider-meditalas-img

Tények, tévhitek

  • Nem szükséges hinni benne, úgyis csak a tapasztalat fog meggyőzni.
  • Nem kell hozzá semmilyen életmódbeli változtatás.
  • Nem kell hozzá vegetáriánusnak lenni.
  • Nem szükséges hozzá lótuszülésben vagy bármilyen speciális testtartásban ülni.
  • Ez egy teljesen önállóan, függetlenül végezhető technika. Nem szükséges ezek után mesterekhez, tanítókhoz menni, CD-t hallgatni, ha meditálni szeretnénk, hanem bármikor megtapasztalhatjuk a belső csend állapotát.
  • A tanfolyam elvégzésével élethosszig tartó utánkövetést, támogatást kapunk a TM-tanárunktól, akinek feltehetjük a kérdéseinket, és aki leellenőrzi a meditációnkat. Ez a világ bármely országában érvényes, ahol működik TM-központ.
  • A TM-gyakorlók és a TM-tanárok egy összetartó közösség, bármelyikünktől kérdezhetsz. A rendszeres utánkövetések, csoportos meditációk és bentlakásos tanfolyamok mind alkalmat nyújtanak arra, hogy időről időre találkozzunk egymással. De persze csak ha akarod – semmi sem kötelező 😉

Számok magukért beszélnek

A TM technikában nem szükséges hinni, úgyis csak a tapasztalat fog meggyőzni 😉

10000 +
TM gyakorlók száma Magyarországon

TM oktatás 1976 óta folyik Magyarországon. 

300000 +
TM gyakorlók száma világon

Számos országban a TM hagyományos iskolai keretek között megtanulható, az állam támogatja a technika elsajátítását

300 +
Klinikai és egyetemi kutatás

A kutatások 33 ország legelismertebb szaklapjaiban kerültek publikálva.

Honnan származik ez a technika?

A TM-technika nyugati meghonosítója Maharishi Mahesh jógi volt, aki a 60-as évektől kezdve kezdte tanítani ezt a technikát.

Magát a módszert a védikus hagyomány mesterei örökítették át generációról generációra, vagyis egy több ezer éves, valódi hagyománnyal rendelkező technikáról van szó. Maharishi volt az, aki a módszert széles körben is elérhetővé tette. Mivel a nyugati világ nyelve a tudomány, Maharishi (aki maga is fizikus volt), fontosnak tartotta, hogy a tudomány nyelvén szóljon az emberekhez. Ezért is ennyire alaposan kutatott ez a módszer.

TM gyakorlók mondták

Amikor TM-ezek, teljesen kiürítem az agyam, és ez egy olyan pihentető állapot, ami semmihez sem hasonlítható. A dolgok, amik problémának, gondnak tűntek, a TM óta jelentéktelen kis apróságok.
Vidák Katalin
Procter&Gamble Material Quality Leader
A TM meditáció során a testünk elnehezedik, a légzésünk ritkul, ahogy Maharishi fogalmaz, „lemerülünk az óceánba a felszínünk alá”. A cél: minél mélyebbre merülni, és minél hosszabban.

Méder Áron
vitorlázó
A meditáció évek óta fontos része a mindennapjaimnak. Néhány hónappal ezelőtt hallottam először a TM-ről, ami a meditáció legletisztultabb, legegyszerűbb és leghatékonyabb formája.

Kamarás Iván
Színész

Szeretnél többet megtudni a TM technikáról?

Jelentkezz díjmentes ismertető előadásunkra, amin részletesebben is elmondjuk a technika működés és lehetőség nyílik a személyes kérdések feltevésére.